Republika Slovenija, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in -
Ministrstvo za gospodarstvo, - Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve,
- Ministrstvo za finance, - Ministrstvo za kulturo, - Ministrstvo za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano, - Ministrstvo za notranje zadeve, - Ministrstvo za
okolje, prostor in energijo, - Ministrstvo za pravosodje, - Ministrstvo za
promet, - Ministrstvo za zdravje, - Ministrstvo za informacijsko družbo, -
Služba Vlade Republike Slovenije za strukturno politiko in regionalni razvoj, -
Služba Vlade Republike Slovenije za evropske zadeve, - Državni zbor Republike
Slovenije, - Urad Vlade za informiranje, - Urad Republike Slovenije za mladino,
- Urad Vlade Republike Slovenije za enake možnosti. na podlagi Zakona o
izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in 2005 (Ur.l. RS, št.:
130/03), 12 in 14. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Ur. list
RS, št. 96/02), ter na podlagi 11. člena Pravilnika o pogojih in postopkih
izbora in financiranja mrežnih raziskovalno-razvojnih programov v okviru
Ciljnega raziskovalnega programa za podporo strateškega razvoja Slovenije na
posameznih področjih javnega interesa (Ur. List RS št. 46/01), v nadaljevanju
»Pravilnik« objavljajo
Javni razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »KONKURENČNOST SLOVENIJE 2001-2006« v letu 2004
I. Ime in sedež naročnikov, uporabnikov proračunskih sredstev:
- Ministrstvo za
šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za
gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za delo, družino in
socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za finance,
Župančičeva 3, 1000 Ljubljana - Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000
Ljubljana
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56-58,
1000 Ljubljana
- Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova 2, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Dunajska 48, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za pravosodje, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana - Ministrstvo za
promet, Langusova 4, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000
Ljubljana
- Ministrstvo za informacijsko družbo, Tržaška 21, 1000 Ljubljana
- Služba Vlade Republike Slovenije za strukturno politiko in regionalni razvoj,
Kotnikova 28, 1000 Ljubljana
- Služba Vlade Republike Slovenije za evropske
zadeve, Šubičeva 11, 1000 Ljubljana
- Državni zbor Republike Slovenije, Šubičeva
4, 1000 Ljubljana
- Urad Vlade za informiranje, Tržaška 21, 1000 Ljubljana
- Urad Republike Slovenije za mladino, Štefanova 1, 1000 Ljubljana
- Urad Vlade
Republike Slovenije za enake možnosti, Tržaška 19/a, 1000 Ljubljana
II. Predmet razpisa
Predmet razpisa je:
- Izbira projektov za prednostne
raziskovalne tematike Ciljnega raziskovalnega programa (v nadaljevanju: CRP)
»Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« v letu 2004 na naslednjih težiščih CRP:
težišče 1 - KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
težišče 2 - UČINKOVITOST DRŽAVE IN
RAZVOJ DEMOKRACIJE
težišče 3 - ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
težišče 4 -
GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
težišče 5 - URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI
RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA
težišče 6 - CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU
VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER PODEŽELJA
težišče 7 - MEDNARODNI ODNOSI IN
NACIONALNA VARNOST
težišče 8 - NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE
INTEGRACIJE
težišče 9 - INFORMACIJSKA DRUŽBA (ID)
2. Izbira podpornih projektov za več težišč CRP »Konkurenčnost Slovenije
2001-2006« ali za vključevanje v mednarodne raziskave v letu 2004– težišče 0
III. Razpisane teme
Prednostne raziskovalne teme, katerih podlago in okvir
predstavljajo Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost
Slovenije 2001-2006«, so navedene po težiščih in po področjih znotraj
posameznega težišča. Podrobnejši opisi težišč in posameznih tem so podani v
razpisni dokumentaciji. Pri širših temah je možna tudi delna prijava (na eno ali
nekaj alinej), vendar bodo imele prednost pri izboru širše naravnane, multidisciplinarne in medinstitucionalne prijave.
Težišče 1- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
T1/1.tema: Politike za spodbujanje vzdržne gospodarske rasti in
razvoja
- področje: ekonomska in razvojna politika
Namen teme je prispevati k oblikovanju
in evalvaciji politik, ki bodo ciljno usmerjene predvsem k zagotavljanju
ustrezne stopnje gospodarske rasti in razvoja s spodbujanjem dejavnikov, ki jih
je opredelila SGRS kot prioritete razvoja. Raziskovanje naj zajame predvsem
naslednje:
- analiza javno-finančnih odhodkov po namenu – COFOG – z vidika
konkurenčnosti gospodarstva in razvojnih prioritet države;
- ustreznost davčnega
sistema z vidika konkurenčnosti gospodarstva, spodbujanja delovne aktivnosti in
demografske strukture;
- možnosti in mehanizmi za vodenje makroekonomskih
politik v razmerah vključitve Slovenije v EMU (Evropsko monetarno unijo);
- spremljanje učinkov in usmerjanje politike uravnoteženega razvoja ter razvoj monitoringa na področjih posameznih politik;
- spremljanje nacionalne
konkurenčnosti in konkurenčnosti po dejavnostih; opredelitev možnih načinov za
določanje prednostnih razvojnih področij v vertikalnem ali horizontalnem smislu
in predlog prioritetnih področij;
T1/2.tema: Empirična orodja za oblikovanje in monitoring razvojnih politik
-
področje: ekonomska in razvojna politika
Namen raziskovanja v okviru teme je z
razvojem in uporabo novih metodoloških orodij povečati usposobljenost nosilcev
politik za njihovo oblikovanje in za spremljanje njihovih učinkov s pomočjo
sodobnih metod. Raziskovanje naj zajame predvsem naslednje:
- ocenjevanje
proizvodne vrzeli ter uporaba ocene za ugotavljanje strukturne javnofinančne
pozicije, napovedovanje inflacije in ugotavljanje obratov v gospodarksem ciklu;
- oblikovanje enotnega mesečnega indeksa vodilnih indikatorjev gospodarske
konjunkture za Slovenijo;
- napovedovanje gospodarskih gibanj s faktorsko
metodo;
- napovedovanje gospodarskih gibanj z nelinearnim napovednim modelom;
- spremljanje izvajanja nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa z
vidika ustreznosti izbranih prioritet in doseganja postavljenih ciljev, vključno
s predlogi za morebitno prilagoditev prioritet, ciljev ali kazalnikov
spremljanja;
- analiza sistema indikatorjev in razširitev javnega
informacijskega sistema za spremljanje uresničevanja strateških ciljev
(predstavitev razvojnih dosežkov in zaostankov, osredotočenje na ključna
vprašanja, povezava med ukrepi in učinki) ter za podporo razpravam o strategiji
(podatkovna in interpretacijska podlaga; spremljanje, sintetiziranje in
predstavljanje stališč; določanje ciljev na osnovi družbenih preferenc,
ugotovljenih zaostankov in ocene realno dosegljivega);
- učinkovitost državnih
pomoči in drugih državno financiranih razvojnih programov;
- slovenski
podjetniški observatorij in vključitev v projekt GEM;
- oblikovanje modela za
spremljanje konkurenčnosti zaokroženih turističnih območij in vpliv na
zaposlovanje.
T1/3: tema: Investicije v Sloveniji za obdobje 2007-2013
- področje:
ekonomska politika in konkurenčnost gospodarstva
Namen teme je ocena realnih
investicijskih zmožnosti (z vidika globalnega obsega virov in pripravljenosti
projektov za izvedbo) za programsko obdobje naslednje finančne perspektive
2007-2013, upoštevaje dolgoročne razvojne načrte. Raziskava naj bi se
osredotočila predvsem na naslednje:
- ocena razpoložljivih virov in možnosti
zadolževanja za financiranje javnih in zasebnih investicij v prometno, okoljsko
in drugo infrastrukturo, ekološki in stanovanjski sklad ter stroje in opremo
(osnovna sredstva) v zasebnem in javnem sektorju glede na pričakovana gibanja
gospodarskega razvoja in celotni makroekonomski okvir 2007-2013;
- ocena
izvedljivosti (z vidika financiranja) in razvojne učinkovitosti investicij,
predvidenih v obstoječih razvojnih dokumentih na državni in lokalni oziroma
regionalni ravni kot strokovna podlaga za pripravo državnega razvojnega programa
za obdobje 2007-2013;
- predlog ključnih investicijskih projektov po posameznih
področjih in ocena učinkov na doseganje razvojnih ciljev;
- predstavitev
podpornih ukrepov (planiranje, cene infrastrukturnih in ostalih državnih
storitev, prestrukturiranje javnih gospodarskih služb, javno-zasebno
partnerstvo;
T1/4. tema: Institucionalni okviri in prestrukturiranje gospodarstva
-
področje: ekonomska politika in konkurenčnost gospodarstva
Namen teme je
prispevati k oblikovanju in evalvaciji potrebnih aktivnosti države in
podjetniškega sektorja za hitrejše prestrukturiranje gospodarstva v smeri večje
mednarodne konkurenčnosti in povečevanja dejavnosti z visoko dodano vrednostjo.
Raziskovanje naj zajame predvsem naslednje:
- vpliv lastniške strukture in
načina "corporate governance" (v povezavi z institucionalnimi posebnostmi)
na konkurenčnost in rezultate podjetij ter mehanizmi za spodbujanje
"zaželenih" sprememb v upravljanju in lastništvu podjetij;
- "spillover" učinki neposrednih
tujih investicij in mehanizmi za spodbujanje njihovih pozitivnih vplivov;
- analiza obstoječih administrativnih in regulatornih omejitev za konkurenco
oziroma prosto gospodarsko dejavnost z vidika njihove upravičenosti in njihovih
stroškov za konkurenčnost gospodarstva;
- razvoj metodologije za vrednotenje
učinkov zakonodajnih in drugih administrativnih rešitev na prosto gospodarsko
pobudo in na konkurenčnost gospodarstva.
T1/5.tema: Konkurenčnost finančnega sistema
- področje: finančni sistem
Namen
raziskave je določiti osnovne parametre konkurenčnosti finančnega sektorja
(banke in drugi finančni posredniki, zavarovalnice, trg kapitala) v Sloveniji.
Cilj:
- omogočiti oblikovanje osnovnih smernic njegovega nadaljnjega razvoja ter
oblikovati ukrepe ekonomskih politik, ki bodo ciljno usmerjene k izboljševanju
posameznih parametrov konkurenčnosti.
T1/6.tema: Institucionalna organiziranost trga dela
- področje: trg dela
Namen teme je oceniti ustreznost institucionalnih rešitev na trgu dela v
Sloveniji in prispevati k učinkovitejšemu vključevanju v evropske reformne
procese na trgu dela in v politiki zaposlovanja.
Cilji:
- primerjalno oceniti
stopnjo fleksibilnosti trga dela v Sloveniji z vidika mednarodne konkurenčnosti
gospodarstva ter spodbujanja zaposlovanja;
- ugotoviti največje regulatorne in
administrativne ovire za fleksibilnost trga dela in zaposlovanje vključno s
tistimi, ki izhajajo iz davčnega sistema in sistema socialnih transferov, ter
predlagati ustrezne ukrepe oziroma institucionalne rešitve.
T1/7.tema: Delo in zaposlovanje na črno v RS in vpliv na konkurenčno
sposobnost slovenskega gospodarstva
- področje: trg dela, človeški viri
Namen
raziskave je obdelati tematiko z ugotavljanjem obsega in vrst pojava (tudi npr.
po sektorjih gospodarstva) kot podlaga za nadaljnje ukrepanje na področju
preprečevanja dela in zaposlovanja na črno.
- Cilj: omogočiti oblikovanje
osnovnih smernic nadaljnjega preprečevanja dela in zaposlovanja na črno z
odpravljanjem vzrokov za njun nastanek.
Težišče 2 – Učinkovitost države in razvoj demokracije
T2/1.tema: Merjenje učinkovitosti javne uprave
- področje: javna uprava
Namen
teme je oblikovati in aplicirati metode za merjenje učinkovitosti javne uprave
pri vodenju politik in doseganju ciljev ter uporaba ugotovitev teh metod pri
oblikovanju državnega proračuna. Upoštevaje že opravljeno delo na področju naj
bi bil rezultat projekta (projektov) v okviru te teme naslednji:
- predlog in
pilotski izračun merljivih kazalnikov uspešnosti za organe in organizacijske
enote državne uprave;
- predlog in ustrezne institucionalne rešitve, s katerimi
bi formalizirali postavljanje ciljev in ga uporabili kot kriterij pri
razdeljevanju proračunskih sredstev in ocenjevanju uspešnosti predstojnikov;
- model spremljanja in ocenjevanja učinkov ukrepov za zmanjševanje
administrativnih ovir in učinkovito upravo, zlasti v odnosu do gospodarstva.
T2/2.tema: Informacijska podpora sodelovanju prebivalcev v javnih zadevah na
lokalni ravni
- področje: javna in državna uprava
Namen teme je izkoristiti
prednosti informacijske tehnologije pri vključevanju prebivalcev pri procesih
odločanja v samoupravnih lokalnih skupnostih
Cilj raziskave je:
- da na podlagi
že izdelanih analiz vsebin in oblik participacije občanov odgovori na vprašanje,
kako izkoristiti informacijsko tehnologijo v procesih odločanja na lokalni
ravni.
T2/3. tema: Percepcija korupcije pri nosilcih javnih funkcij v lokalnih
skupnostih
- področje: javna in državna uprava
Z navedeno temo, bi želeli
pridobiti odgovore na naslednja vprašanja:
- katera ravnanja nosilcev javnih
funkcij v lokalnih skupnostih pomenijo koruptivna dejanja;
- v katerih primerih
se pojavljajo;
- ali jih nosilci javnih funkcij prepoznavajo in vrednotijo kot koruptivna dejanja;
- s kakšnimi ukrepi jih je mogoče sistemsko omejiti oziroma
onemogočiti.
T2/4.tema: Celovita analiza pravnega in ekonomskega okvira za delo nevladnih
organizacij
- področje: razvoj demokracije
Namen raziskave je zagotoviti
analitično podporo izvajanju vladnih politik za sodelovanje z nevladnimi
organizacijami.
Njeni raziskovalni cilji so:
- opredelitev pojma nevladne
organizacije v luči mednarodnih primerjav;
- objektivna mednarodna primerjava
položaja NVO v Sloveniji;
- analiza vzrokov zatečenega stanja (slabosti in
primerov dobre prakse) v Sloveniji (analiza ekonomskih in pravnih instrumentov);
- analiza potreb na ravni nevladnih organizacij, ciljnih skupin ter državnih
organov in organov lokalne samouprave;
- opredelitev ciljev na področju razvoja
nevladnih organizacij, s katerimi bo zagotovljen mednarodno primerljiv pravni in
ekonomski okvir za delo in razvoj NVO;
- opredelitev pravnih in ekonomskih
instrumentov glede na zastavljene cilje.
T2/5.tema: Odnosi z javnostmi v Državnem zboru RS v pogojih članstva v EU
-
področje: razvoj demokracije
Nagle družbene, tehnološke in tudi politične
spremembe vnašajo drugačne pristope in načine medsebojnega (so)delovanja med
različnimi organizacijami – tako na državni kot civilno-družbeni ravni. Vse
pomembnejšo vlogo tako pridobivajo tudi načrtovani in strokovno podprti odnosi
organizacij z njihovim okoljem oziroma javnostmi.
Cilji:
- analizirati in
ovrednotiti načine in poti podajanja informacij, komuniciranja Državnega zbora
z: (i) mediji, (ii) notranjim okoljem – odnosi Državnega zbora z zaposlenimi,
(iii) zunanjim okoljem – odnosi Državnega zbora z različnimi zunanjimi javnostmi
(npr. z drugimi državnimi organizacijami, z interesnimi skupinami, s političnimi
strankami, z zainteresiranimi državljani), (iv) z evropskimi institucijami; (v)
odnosi z javnostmi z vidika uresničevanja Zakona o dostopu do informacij javnega
značaja;
- opredeliti vlogo Državnega zbora pri osveščanju in izobraževanju
državljanov za njihovo aktivno vlogo v procesih političnega odločanja (»aktivno
državljanstvo«);
- definirati temeljne sestavine strategije odnosov z javnostmi
v Državnem zboru s posebnim poudarkom na organizacijski in vsebinski shemi
odnosov z javnostmi na področju evropskih zadev;
- prikaz organizacije in
vsebinske zasnove odnosov z javnostmi v nekaterih drugih nacionalnih
parlamentih.
T2/6.tema: Priprava teoretičnih in primerjalno - pravnih izhodišč za reformo
Kazenskega zakonika
- področje: Pravosodje in kazensko procesno pravo
Namen
raziskave je, upoštevajoč dosedanje sporadične in parcialne spremembe Kazenskega
zakonika ter pričakovani nadaljnji razvoja kazenskega materialnega prava,
predvsem v okviru Evropske unije, širša teoretična in primerjalno-pravna
analiza, ki bo podlaga za sistemsko spremembo Kazenskega zakonika.
Težišče 3 – Človeški viri
T3/1.tema: Šolska uspešnost kot dejavnik socialne uspešnosti – uresničevanje
evropskih razvojnih usmeritev
- področje: izobraževanje
Namen raziskave je
celovita obravnava povezave med šolsko in socialno uspešnostjo z različnih
vidikov:
- Vpliv psiholoških in socioloških dejavnikov na šolsko uspešnost
Cilji:
- analizirati vpliv (psiholoških, socioloških) dejavnikov na šolsko
uspešnost in na podlagi ugotovitev izoblikovati smernice za okoljsko
kompenzacijo (v družini in v šoli) ter specifično diferencialno obravnavo pri
učencih z nizkimi učnimi dosežki;
- opredeliti odnos med socialnim kapitalom in
šolsko uspešnostjo ter ugotoviti, kako lahko šola(nje) prispeva h krepitvi
socialnega kapitala na individualni in sistemski ravni.
- Socialna klima na
šoli
Cilji:
- priprava izhodišč za vzgojni koncept šole;
- razvoj strategij za
preventivno delo in oblikovanje pozitivne socialne klime glede pojavnosti
nasilja in drog na šolah ;
- analiza učinkovitih metod evalvacije preventivnih
programov.
- Obremenjenost otrok v šoli
Cilji:
- analiza metodologije in
kriterije za merjenje obremenjenosti, ki jih uporabljajo razvite evropske
države;
- izdelava in aplikacija mednarodno primerljivega instrumentarija
(kriterijev) merjenja obremenjenosti pri nas.
T3/2.tema: Naložbe v izobrazbeni kapital
- področje: človeški viri,
izobraževanje in usposabljanje
Namen raziskave je prispevati k oblikovanju in evalvaciji politik na področju izobraževanja in stalnega razvoja sposobnosti
delovne sile.
Cilji:
- oceniti družbeno donosnost naložb v izobraževanje v
Sloveniji (v primerjavi z drugimi naložbami in drugimi državami);
- predlagati
spremembe v izobraževalnem sistemu, ki bi pomenile učinkovitejše financiranje
zasebnih naložb posameznikov v izobraževanje (vključno s šolninami, finančnimi
pomočmi za študente in spodbudami za učitelje) ter hkrati večjo skladnost med
javnimi in zasebnimi naložbami v izobraževanje z vidika povpraševanja po delovni
sili oziroma konkurenčnosti gospodarstva.
T3/3.tema: Vloga in položaj jezikov v kurikulu slovenskih šol z vidika
evropskih usmeritev
- področje: človeški viri, izobraževanje in usposabljanje
Cilji:
- proučiti oblike in načine jezikovnega komuniciranja (predvsem glede
razvoja poimenovalne in upovedovalne zmožnosti) učencev in učenk v slovenščini
med osnovnošolskim in srednješolskim izobraževanjem;
- proučiti vlogo jezika in
medkulturne komunikacije v izobraževanju (za potrebe evropske mobilnosti na trgu
znanja in dela);
- proučiti problematiko zgodnjega učenja / poučevanja jezikov
in proučitev nadaljnjih strategij vključevanja zgodnjega učenja jezikov v kurikule;
- izdelati deskriptorje evropskih ravni jezikovne in medkulturne komunikacije;
- percepcija kulturne in jezikovne raznolikosti v obmejnih
regijah;
- izdelati strokovno izrazje (pojmovnik) s področja vzgoje in
izobraževanja v jezikih narodnih skupnosti (italijanščini in madžarščini);
- pregled stanja tujejezikovnega učenja in poučevanja na Slovenskem z vidika
evropskih usmeritev in predlogi nadaljnje konceptualizacije poučevanja tujih
jezikov.
T3/4. tema: Razvoj koncepta regionalnih / lokalnih centrov vseživljenjskega
učenja (IKT podprte, v okolje odprte točke)
- področje: človeški viri,
izobraževanje
Cilji:
- analizirati delo obstoječih organizacijskih struktur, ki
obstajajo v regiji / lokalni ravni in izdelati mednarodno primerjavo s
strukturami v državah, ki so bile nadpovprečno uspešne pri izvajanju koncepta vseživljenskega učenja na regionalni ravni,
- pripraviti predloge strateških
ukrepov in razvojnih programov (npr. razvijanje posebnih sposobnosti in talentov
odraslih ter oblikovanje kompenzacijskih strategij) na področju človeških virov
v regionalnih razvojnih programih (visokošolska središča, centri vseživljenjskega učenja)
T3/5.tema: Potencialni odliv kakovostnih človeških virov iz Slovenije –
obseg, dejavniki in perspektive z vidika vključitve v EU
- področje: človeški
viri, izobraževanje, raziskovalno razvojna dejavnost
Namen raziskave je proučiti
obseg in dejavnike potencialnega odliva človeških virov iz slovenske RRD (bega
možganov med raziskovalci) v tujino in druge dejavnosti v Sloveniji ob vstopu v
EU ter primerjava s stanjem sredi 90. let.
Cilji:
- analizirati razmere v RRD na
podlagi zaznav raziskovalcev, značilnosti raziskovalcev, njihovi motivi in
vrednote ter sedanja meddržavna strokovna mobilnost (2004 in primerjava z 1995)
- analizirati potencialno meddržavno mobilnost raziskovalcev in potencialno
emigracijo – obseg in dejavniki (2004 in primerjava z 1995)
- analizirati
potencialno mobilnost raziskovalcev znotraj države in potencialni odliv v druge
dejavnosti v državi – obseg in dejavniki (2004 in primerjava z 1995)
- analizirati verjetnost vztrajanja raziskovalcev v znanosti (2004 in primerjava z
1995)
- opredeliti položaj žensk v RRD – posebnosti glede na moške glede
mobilnosti, potencialnega odhoda v tujino ali v druge dejavnosti v državi, glede
verjetnosti vztrajanja v znanosti (2004 in primerjava z 1995)
T3/6.tema: Prikriti kurikulum
- področje: izobraževanje
Namen raziskovanja je
analiza dnevne rutine v vrtcih in prvih razredih osnovnih šol.
Cilji:
- analiza dnevne rutine v vrtcih in prvih razredih osnovnih šol;
- konceptualizacija in
izdelava strategij dela v vrtcih in prvih razredih osnovnih šol povezanih z
dnevno rutino.
T3/7.tema: Izobraževanje učiteljev za novo vlogo v družbi znanja
- področje:
izobraževanje
Namen raziskovanja te tematike je analiza izobraževanja učiteljev
za novo vlogo v družbi znanja.
Cilji:
- izdelava mednarodnih primerjav
izobraževanja učiteljev v Sloveniji in razvitih evropskih državah ter kompetenc,
ki jih zahteva nova vloga učiteljev;
- pregled in analiza stanja vključenosti
evropskih vsebin v programih izobraževanja učiteljev ter priprava predlogov za
dopolnitev izobraževanja;
- priprava koncepta izobraževanja ravnateljev.
T3/8.tema: (Re)konceptualizacija načina financiranja izobraževalnih
institucij in vključevanje evropskih usmeritev
- področje: izobraževanje
Namen
raziskave je evalviranje in dograjevanje sistema javnega financiranja šolstva.
Cilji:
- priprava analiz ustreznosti faktorjev študijskih skupin in razvrstitve
študijskih področij in podpodročij za financiranje univerz in samostojnih
koncesioniranih visokošolskih zavodov;
- priprava predloga novega načina
financiranja (poklicnih, strokovnih in višjih strokovnih) šol v skladu s
programskimi spremembami in s ciljem povečanja avtonomije šol.
T3/9. tema: Evalvacija šolskega prostora
- področje: izobraževanje
Namen
raziskave je evalvirati ustreznost institucionalne ureditve na področju graditve
in opremljanja osnovnih in srednjih šol.
Cilji:
- ugotoviti, v kolikšni meri
šolske zgradbe v Sloveniji in njihovo okolje ustrezajo uporabnikom šolskih
stavb;
- ugotoviti, v kolikšni meri se navodila za šole na tem področju tudi
izvajajo v praksi;
- ugotoviti, kakšno naj bo oblikovanje šolskih stavb, da bodo
ustrezale izzivom bodočnosti (razvoj pedagoške stroke, informacijske in učne
tehnologije, varnost, vpetost šole v okolje, finance itd.)
T3/10.tema: Spodbujanje konkurenčnosti slovenskega športa
- področje: šport
Namen raziskave je ugotoviti s katerimi izboljšavami na področju upravljanja
športa je možno povečati konkurenčnost športa v Sloveniji, Evropi in svetu.
Cilji:
- ugotoviti značilnosti slovenskega športnega trga; ugotoviti, v kolikšni
meri in kako upravljanje s človeškimi viri v športu omogoča konkurenčnost
športa; ugotoviti, v kolikšni meri in kateri sistemski ukrepi države zagotavljajo konkurenčnost športa; ugotoviti katere izboljšave in novosti
uvesti, da bo slovenski šport konkurenčen tudi v bodoče.
T3/11.tema: Novi trendi v starševstvu in implikacije za družinsko politiko v
Sloveniji
- področje: socialni razvoj
Cilji:
- analiza očetovstva ter predlogi
za izboljšave družinske politike na področju usklajevanja dela in družine
(očetovski dopust, družinam prijazna delovna mesta);
- ugotoviti rodnostno
vedenje med visoko izobraženim prebivalstvom v Sloveniji;
- analiza družinskega
nasilja v Sloveniji in predlogi preventive.
T3/12.tema: Razvoj in nadgradnja sistema upravljanja in spremljanja
nalezljivih bolezni ter evalvacije učinkovitosti cepljenj v RS
- področje:
zdravje
Namen raziskave je razviti model informacijske podpore in postavitev
nadgradnje sistema spremljanja nalezljivih bolezni in preventivnih programov, ki
bo zagotovil racionalnost, fleksibilnost, učinkovitost, pravočasnost in
popolnost pridobljenih podatkov, kot to določajo evropski standardi. Slovenija
je dolžna z vstopom v Evropsko unijo vzpostaviti enovit sistem sistematičnega in
mednarodno primerljivega spremljanja nalezljivih bolezni, vstop pa predstavlja
tudi večjo odgovornost v smislu odzivnosti v zvezi z nevarnostjo tveganja za
terorizem z biološkimi agensi.
Cilji:
- razvoj modela informacijske podpore za učinkovit sistem upravljanja in
spremljanja epidemiologije nalezljivih bolezni;
- redefiniranje doktrine na področju epidemiološkega spremljanja, obvladovanja
nalezljivih bolezni ter mikrobiološke diagnostike v povezavi z oblikovanjem
dolgoročne strategije varstva prebivalstva pred nalezljivimi boleznimi s
preprečevanjem in obvladovanjem nalezljivih bolezni,
- definiranje strategije
spremljanja preventivnih programov, vključno s programi cepljenja, presejanja,
izvajanja ukrepov za preprečevanje širjenja ter eliminacijo oziroma
izkoreninjenje nekaterih nalezljivih bolezni;
- prenos mednarodno primerljivih
epidemioloških metod, informacijskih tehnologij in drugih orodij integracije jna
področju epidemiološkega spremljanja, obvladovanja in mikrobiološke diagnostike
nalezljivih bolezni v širše informacijsko okolje.
T3/13.tema: Spodbujanje prostovoljnega dela z mladimi
- področje: človeški
viri, družbena kohezivnost, šport
Glavni namen raziskovanja je razviti in
postaviti napreden sistem za spodbujanje prostovoljnega dela mladih na področju
športa, kulture, zdravstva, sociale, turizma, itd.
Cilji:
- preučiti značilnosti
prostovoljnega dela z vidika "step up" pristopa, stališča motivov, vrednot,
pričakovanj, dinamike razvoja in ciljnih skupin,
- predlagati ustrezne sistemske
rešitve za spodbujanje prostovoljnega dela, vključno z usposabljanjem
prostovoljcev.
Težišče 4 – GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
T4/1.tema: Prostorsko umeščanje železniške proge na evropskem prometnem
koridorju skozi Slovenijo
- področje: promet
Namen raziskave je določiti in
ovrednotiti glavne okvirne koridorje poteka hitre proge čez ozemlje Slovenije. V
tem okviru so pomembne možne vstopne točke hitre proge v Slovenijo na meji z
Italijo, potek proge čez ozemlje Slovenije in izstopne točke hitre proge na meji
s Hrvaško, Madžarsko ali/in Avstrijo. Naloga naj posamezne alternative poteka
hitre proge ovrednoti z gospodarsko razvojnega, gradbeno tehničnega,
prostorskega, okoljskega in socialnega vidika. Pri vrednotenju posameznih
variant naj se za okvir vzame širši mednarodni okvir in interese Slovenije v
njem in ne le prostor Slovenije brez mednarodnih povezav.
Neposredni cilji so:
- oblikovati strokovno osnovo za odločanje o upravičenosti, potrebnosti in
sprejemljivosti železniške proge za visoke hitrosti ali železniške proge za
višje hitrosti;
- podati metodološka priporočila za izdelavo študij presoje
vplivov na prostor/okolje (za infrastrukturne posege);
- oblikovati strokovno
osnovo za vzpostavitev metode presoje vpliva RRP na prostor s ciljem zagotoviti
optimalen razvoj regij ob upoštevanju prostorskih možnosti razvoja regij.
T4/2.tema: Zasnova topografsko-hidrografskega informacijskega sistema za
spremljanje priobalnega pasu ter obalne črte Slovenskega morja
- področje:
promet
Namen je raziskati potencialne in obstoječe interese v priobalnem pasu in
na obalni črti.
Cilji:
- zasnova topografsko-hidrografskega informacijskega
sistema za področje kopenskega in morskega priobalnega pasu ter obalne črte
slovenskega morja; đ
- izdelava testnega vzorca informacijskega sistema na osnovi
obstoječih in predlaganih novih podatkov, katerih lastniki so (ali bodo)
ustrezna resorna ministrstva.
T4/3.tema: Idejna zasnova ITS v cestnem prometu
- področje: promet
Sistemska
zasnova ITS (Inteligentnih transportnih sistemov) obsega tehnološke,
organizacijske, pravne in socialne vidike.
Cilj projekta je:
- ustvariti
predpogoje za proceduralno in tehnično skladnost (interoperabilnost) ITS
sistemov v RS in v skladu z navodili in smernicami EU (KAREN / FRAME).
Težišče 5 – URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA
OKOLJA
T5/1.tema: Regionalna raven (samo)upravljanja z vidika učinkovitosti javnih
storitev in učinkovitosti javnega financiranja
- področje: prostorski razvoj,
regionalni razvoj
Namen teme je razpravam o ustanavljanju pokrajin dodati doslej
odsotni vidik koristi in stroškov regionalizacije, predvsem z vidika
organizacije državnih funkcij na ravni pokrajin in z vidika racionalizacije
lokalnih funkcij, ki so zadeva več občin. Ob tem naj bi upoštevala predvsem
merilo spremenjene dostopnosti do javnih funkcij z vidika usmeritev Strategije
prostorskega razvoja Slovenije.
Cilji:
- podati jasen vpogled v koristi in
stroške regionalizacije;
- ugotoviti relevantnost evropskih izkušenj na tem
področju in koliko so bile te upoštevane v predlogih slovenskih regionalizacij.
T5/2. tema: Razvoj orodij za oblikovanje in spremljanje politike regionalnega
razvoja
- področje: prostorski razvoj, regionalni razvoj
Namen teme je, da z
razvojem in uporabo novih metodoloških orodij ponudi analitične osnove za
oblikovanje in spremljanje politike regionalnega razvoja ter s tem prispeva k
oblikovanju regionalno in prostorsko skladnega razvoja. Cilji: - nadgradnja sinteznega indeksa razvojne ogroženosti s povezavo in nadgradnjo že opravljenih
raziskav na področju indikatorjev regionalnega razvoja; - metodologija za
pripravo nove generacije regionalnih razvojnih programov za programsko obdobje
2007-2013 s posebnim poudarkom na integraciji razvojnega načrtovanja in
prostorskega načrtovanja in varstva okolja; - oblikovanje kazalcev
»samovzdržnosti« regije ter ocena regij glede na te kazalce, v medsebojni
medregionalni in mednarodni primerjavi.
T5/3: Določitev primerjalnih prednosti območja Alpe-Jadran v širšem evropskem
prostoru
- področje: prostorski razvoj, regionalni razvoj
Namen teme je
prispevati k oblikovanju in evalvaciji potrebnih aktivnosti države v smeri
intenzivnejšega sodelovanja obmejnih regij v obdobju 2007-2013 in večje
mednarodne konkurenčnosti države, izoblikovanju jasne vizije države, kaj lahko
takšno geografsko območje ponudi svojemu okolju in učinkovitejši ciljni
usmerjenosti omejenih razvojnih sredstev države v ključne projekte.
Cilji:
- analiza socialnih, ekonomskih, tehnoloških, okoljskih trendov za vsako obmejno
regijo posebej in makroregijo v celoti;
- opredelitev in analiza razvojnih
prioritet obmejnih regij v Italiji, v Avstriji, na Madžarskem in na Hrvaškem ;
- na osnovi prioritet vsebinsko opredeliti in kvantificirati cilje, določiti
dolgoročne usmeritve za dosego ciljev ter opredeliti konkretna področja oziroma
projekte sodelovanja v makroregiji.
T5/4.tema: Razvojna vloga zemljiške politike
- področje: prostorski razvoj,
regionalni razvoj
Namen teme je postaviti most med Strategijo prostorskega
razvoja in drugimi razvojnimi dokumenti ter politikami. Doseganje prostorskih
ciljev, potrebnih z razvojnega vidika, bo možno le ob pospešenem izboljšanju
sistema urejanja prostora tako z upravno-urbanističnimi kot tudi s
finančno-stimulativnimi inštrumenti, sistemom javnega odločanja v državi,
regijah in občinah, torej od informacijskih podlag do regulativnih procedur ter
pravnega in upravnega reda, administrativne sposobnosti in medresorske
koordinacije.
Cilji:
- identificirati področja, na katere bi se morala država
prioritetno osredotočiti;
- preučitev pogojev za razvoj partnerstva med zasebnim
in javnim sektorjem pri opremljanju zemljišč;
- razvoj računalniško podprtih
modelov za strateško načrtovanje infrastrukturnih omrežij v okvirih prostorskih
strategij razvoja;
- način implementacije SPRS z vidika sektorskih ciljev in
sektorskih razvojnih dokumentov;
- razvoj upravnih in finančnih inštrumentov v
podporo ukrepom zemljiške politike (in npr. povečanju administrativne
usposobljenosti…).
T5/5. tema: Razvojna vloga stanovanjske politike
- področje: prostorski
razvoj
Namen raziskovanja v okviru navedene teme je prispevati k povečanju
obsega ponudbe vseh vrst stanovanj, predvsem pa povečanje ponudbe najemnih
stanovanj ter primernih zemljišč za stanovanjsko gradnjo ob hkratnem povečanju
dviga kvalitete teh stanovanj z določitvijo kriterijev dobre gradbene prakse na
področju tehnične kakovosti stanovanjske gradnje, ki bodo projektantom in
gradbenikom služili pri doseganju meril tehnične kakovosti stanovanjskih stavb.
Cilji:
- opredeliti področja in ukrepe, na katere bi se morala država
prioritetno osredotočiti;
- oblikovati raziskovalne podlage za strategijo
gradnje stanovanj do leta 2020;
- opredeliti možne spodbude za popestritev
ponudbe stanovanj; - razviti znak kakovosti v graditeljstvu – tehnična kakovost
stanovanjskih stavb, nagrajevanje najboljših primerov.
T5/6. tema: Prostorska zakonodaja, prostorsko načrtovanje in usmerjanje
prostorskega razvoja
- področje: prostorski razvoj
Namen raziskovanja v okviru
te teme je izdelava interdisciplinarne podpore za doseganje želenega stanja v
prostoru, ki omogoča konkurenčnost države in kvalitetno bivanje ter zagotavlja
policentrični razvoj omrežja mest in drugih naselij oziroma revitalizacijo
urbanih območij, infrastrukturno opremljenost prostora, vzdržen razvoj
podeželskega prostora ter ohranjanje in ustrezen razvoj virov in območij
naravnih in kulturnih vrednot.
Cilji:
- predvideti ukrepe za razvoj naselij in
izboljšanje bivalne kakovosti v mestih in drugih naseljih;
- izdelati
terminološki slovar urejanja prostora;.
- opredeliti pravila za urejanje
prostora in graditev;
- preučiti historične principe urejanja prostora na
Slovenskem ter njihove vplive in usmeritve na razvoj naselji in krajine;
- raziskati možne načine implementacije evropske krajinske konvencije v Sloveniji;
- metode in orodja prostorskega načrtovanja in odločanja – analiza tujih
prostorskih dokumentov, programov in projektov;
- preučiti vpliv demografskega
razvoja na prostorski razvoj;
- analiza vloge upravljavskega načrta po ZVO, ZON,
ZV-1 v sistemu prostorskega načrtovanja;
- določitev primernih podatkovnih
podlag in način njihove uporabe v različnih procesih prostorskega planiranja ter
oblikovanje predloga sistema kratkoročnih številčnih indikatorjev za spremljanje
stanja v prostoru in spreminjanja nepremičnin;
T5/7. tema: Prenova postopkov nadzora v gradbeništvu
- področje: prostorski
razvoj
Namen raziskave je pridobitev kakovostne strokovne podlage za prehod na
novo strukturiranje gradbene zakonodaje, ki bi temeljila na medresorski delitvi
objektov na stavbe in gradbeno inženirske objekte, ki bi prešli v domeno
resornih ministrstev.
Cilj:
- Preveriti možnost uveljavljanja novega koncepta
sistema nadzora ključnih faz v postopku graditve objektov in novo delitev nalog
med javno in zasebno sfero ter s tem na novo opredeliti naloge inšpekcijskih
služb.
T5/8 tema: Razvoj geodezije
- področje: prostorski razvoj
Namen raziskovanja
je poenotena geoinformacijska infrastruktura v državi in v Evropski uniji, ki
omogoča poenoteno pridobivanje, obdelavo in izkazovanje podatkov.
Cilji:
- raziskati in zasnovati formalno-pravni ter organizacijski protokol prehoda
nacionalne geoinformacijske infrastrukture (sistemov baz podatkov) iz starega
državnega v nov evropski koordinatni sistem;
- raziskati posledice uvedbe nove
tehnologije satelitskih meritev z GPS v novem koordinatnem sistemu, na področju
nepremičninskih evidenc, zemljiškega katastra, topografije in lokacijskih
storitev, ki postajajo potencialna tržna priložnost ob uvajanju nove generacije
telekomunikacij (UMTS);
- Raziskati posledice zamenjave sistema za različne
gospodarske resorje.
T5/9. tema: Trajnostna gozdnogospodarska politika, načrtovanje in
organiziranost gozdarstva
- področje: gozd
Namen raziskave je celovita analiza
organiziranosti gozdarstva, njene učinkovitosti in usmeritve za njen kratkoročni
in dolgoročni razvoj.
Cilji:
- izdelava analize učinkovitosti dosedanjih
instrumentov gozdarske politike na gospodarjenje z gozdovi in predlogi za njeno
izboljšanje;
- analiza sistema načrtovanja gospodarjenja z gozdovi s predlogi za
njegov kratkoročni in dolgoročni razvoj;
- razvoj celostnih metodologij
spremljanja stanja in usmerjanja razvoja gozdnih ekosistemov, skupin gozdnega
drevja in posamičnega gozdnega drevja zunaj ureditvenih naselij;
- analiza
stanja in razvoj ukrepov za ohranjanje sestavin biotske pestrosti v gozdovih
(gozdni habitatni tipi, habitati gozdnih vrst, genske banke v gozdovih, …..) in
njihovo vključevanje v gospodarjenje z gozdovi;
- Integracija načrtovanja
gospodarjenja z gozdovi in upravljanja na gozdnih območjih Nature 2000 v luči
nove finančne perspektive EU 2007-2013;
- vpliv klimatskih sprememb na
ranljivost gozdnih ekosistemov, rodovitnosti gozdnih rastišč, gozdne genske vire
in posledice za gojenje in varstvo gozdov;
- populacijska dinamika divjega
prašiča, vpliv notranjih in zunanjih dejavnikov nanjo in prognoza njenih
razvojnih trendov;
T5/10 tema: Gozdno-gojitvene tehnologije in tehnologije pridobivanja in rabe
lesa:
- področje: gozd
Cilji:
- uvajanje novih tehnologij v proizvodnjo v
zasebnih gozdovih in oblikovanje ukrepov za povezovanje lastnikov za skupno
nastopanje v proizvodnji in trženju;
- analiza dejavnikov, ki vplivajo na
poškodbe pri gozdnem delu in oblikovanje celovitih ukrepov za zmanjševanje
števila, resnosti in pogostosti poškodb pri njegovem izvajanju;
- gradnja gozdne
infrastrukture v novih zakonskih, ekonomskih in tehnoloških okvirih z izdelavo
predloga sprememb sistema njenega vzdrževanja in gradnje zaradi ekonomske
učinkovitosti;
- analiza razvojnih programov različnih sektorjev gospodarstva v
katerih je pomembna raba gozdnih proizvodov in na njeni osnovi izdelava
scenarijev rabe in oblikovanje ukrepov za njeno usmerjanje; - razvoj in
preverjanje alternativnih modelov nege gozdov ob upoštevanju sodobnih tehnologij
pridobivanja lesa.
T5/11.tema: Vpliv napovedanih klimatskih sprememb na prostorski razvoj
Slovenije
- področje: gozd, okolje
Napovedane klimatske spremembe je potrebno v
okviru strategije družbenega razvoja upoštevati zlasti pri načrtovanju rabe
prostora (zlasti kmetijske), razvoja poselitve (vključno z zgradbami), oskrbe
prebivalstva in dejavnosti z vodo, načrtovanja porabe energije in regionalnega
razvoja (regionalno različne pričakovane posledice klimatskih sprememb). V
okviru raziskovalne naloge interdisciplinarnega značaja naj bi z vidika
strategije družbenega razvoja osvetlili:
- napovedi klimatskih sprememb in
okvirne klimatske scenarije;
- scenarije klimatskih sprememb za ozemlje
Slovenije in njenih makroregij;
- možne vplivi in predlagane družbene usmeritve
ter ukrepi ob spremenjeni klime in njenem vplivu na ekosisteme (gozdne,
kmetijske, urbane), dejavnosti, konkurenčnost, kakovost življenja in blaginjo
prebivalstva v Sloveniji.
T5/12. tema: Podpora pri prostorskem in trajnostnem načrtovanju toplovodnega
ribogojstva za reševanje problemov v zvezi s kakovostjo površinskih voda,
podtalnice in biotske raznovrstnosti
- področje: okolje
Namen raziskave je prvič
popisati ter prikazati stanje toplovodnega ribogojstva v Sloveniji. Stanje bo
prikazano prostorsko ter po karakteristikah ribogojstev.
Cilji:
- ugotoviti,
kakšen in kolikšen je vpliv toplovodnega ribogojstva na rečni ekosistem;
- prikazati in kvanitificirati vpliv obremenjenih voda, ki iztekajo iz ribogojnic,
na fizikalne in kemijske lastnosti vodotokov;
- raziskati vpliv rib, ki uidejo
iz ribogojnic na biotsko raznovrstnost rečnih ekosistemov;
- odgovoriti na
vprašanje vpliva reje rib v gramoznicah na kvaliteto podtalnice.
T5/13.tema: Vloga hitrorastočih drevesnih vrst pri varstvu voda pred
onesnaževanjem z nitrati
- področje: okolje
Glavni namen projekta je proučitev
vloge hitrorastočih drevesnih vrst pri varovanju voda pred onesnaževanjem z
nitrati in razvoj okolju prijazne metode uporabe drevesnih vrst za zmanjševanje
količine nitratov v okolju in preprečevanju nadaljnjega onesnaženja z njimi.
Cilji:
- ugotoviti kapaciteto drevesnih vrst za privzemanje dušika pri različnih
obremenitvah z njim ter zadrževalno sposobnost nitratov glede na njihovo
vsebnost v izcedi vodi;
- spremljanje rastnih parametrov in učinkovitost
zadrževanja hitrorastočih drevesnih vrst pri močnem obremenjevanju z dušikom
(gnojenje z velikimi količinami gnojevke);
- urediti demonstracijski nasad, v
katerem bomo proučevali povezavo med hidravličnimi lastnostmi substrata/tal in
učinkovitostjo dreves za privzemanje nitratov;
- predlog ureditve namenskih
nasadov za zadrževanje nitratov v živinorejskih območjih Slovenije, kot tudi na
območjih drugih razpršenih virov.
T5/14.tema: Ohranjanje in trajnostna raba genskih virov z vidika biološke
varnosti, ohranjanja biotske raznovrstnosti in kmetijske pridelave ter
vzpostavitev registra ex situ zbirke in genske banke
- področje: okolje
Cilji
raziskovanja je na podlagi nacionalne zakonodaje ter priporočil Evropske
Komisije in dokumentov Sekretariata CBD :
- pripraviti predlog za ohranjanje in
trajnostno rabo genskih virov in identificirati uporabnike;
- predlagati vsebine
strategije za zagotavljanje soobstoja konvencionalnih, gensko spremenjenih in
ekoloških pridelkov ob upoštevanju specifičnih zahtev vsakega med njimi;
- določiti merila za ovrednotenje soobstoja z vidika biološke varnosti, z vidika
ohranjanja genskih virov, ekonomskega vidika in socialnega vidika;
- opredeliti
možnosti ohranjanja genskih virov in soobstoja;
- izdelati program medinstitucionalne povezave z vzpostavitvijo skupnega registra, identificirati
kriterije za vključitev v skupni register, oceniti potrebne potenciale in opremo
ter način upravljanja, upravljanje dostopa ter delitev koristi iz genskih virov.
T5/15.tema: Raziskave aerosolov v ozračju kot indikatorja transporta
onesnaževal z zračnimi tokovi nad Slovenijo
- področje: okolje
Namen
raziskovanja je identifikacija vira onesnaženja, s pomočjo povratnih trajektorij, ki je lahko oddaljen tudi do nekaj tisoč kilometrov od kraja
meritve. Te informacije so za državo pomembne pri argumentiranju pritožb v zvezi
s transportom onesnaženja preko meja na velike razdalje. Za ta namen je
potrebno:
- izdelati postopke, s katerimi bi z izmerjenimi podatki v danih
meteoroloških razmerah identificirali vir aerosola;
- raziskati lastnosti aerosola in s pomočjo povratnih trajektorij določiti območje nastanka.
T5/16.tema: Uporaba disperzijskih modelov pri načrtovanju izboljšanja in
ohranjanja kakovosti zunanjega zraka
- področje: okolje
Namen raziskovanja je
uporaba disperzijskih modelov za presojo vplivov na okolje, napovedovanje
onesnaženja ozračja z namenom izdelave sistema alarmiranja prebivalstva ob
preseženih mejnih vrednostih in za izdelavo akcijskih načrtov za sanacijo stanja
in študij transporta onesnaženja preko meja.
Cilj:
- ovrednotiti, kakšen je
vpliv transporta na kvaliteto zraka v Sloveniji, oziroma ali sploh lahko
Republika Slovenija z lastnimi ukrepi rešuje problem onesnaženosti zraka na
svojem teritoriju.
Težišče 6– CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER
PODEŽELJA
T6/1. tema: Multifunkcionalnost kmetijstva – družbena in ekonomska relevanca
- področje: kmetijstvo
Multifunkcionalnost je osrednji pojem kmetijske politike.
Iz njega izhaja, da kmetijstvo ni zgolj gospodarska dejavnost, ampak ima
pomembne okoljske, socialne in poselitvene družbene funkcije. Poznavanje teh
funkcij in povezav je šibko in zahteva poglobljeno raziskovalno delo z namenom
utemeljevanja racionalnejše in učinkovitejše kmetijske politike.
Cilji:
- opredelitev pojma multifunkcionalnost kmetijstva in utemeljitev njegovih
ekonomskih, socialnih in ekoloških razsežnosti;
- možnosti in povezave ukrepov
kmetijske politike z multifunkcionalnostjo kmetijstva;
- vloga posameznih
dejavnosti kmetijstva na multifunkcionalnost;
- ekonomska vrednost in trženje negospodarskih funkcij kmetijstva;
- biodiverziteta in multifunkcionalnost;
- Integracija kmetijske politike v upravljavsko načrtovanje kmetijskih območij Nature 2000 v luči nove finančne perspektive EU 2007-2013.
T6/2 tema: Ohranjanje rodovitnosti in preprečevanje onesnaženosti kmetijske
zemlje
- področje: kmetijstvo
Razpršeno onesnaževanje kmetijske zemlje z
neželenimi snovmi, pa tudi s prevelikimi količinami rastlinskih hranil,
dolgoročno zmanjšuje možnosti za pridelovanje zdrave krme in hrane. Poznavanje
bilance hranil na kmetijah in pravočasno prepoznavanje novih virov onesnaževanja
kmetijske zemlje zahteva poglobljene raziskave in podrobnejše poznavanje stanja
na terenu.
Cilji:
- ohranjanje in izboljševanje rodovitnosti kmetijske zemlje;
- ugotavljanje novih virov onesnaževanja kmetijske zemlje;
- tehnološke rešitve in
ukrepi za zmanjševanje onesnaževanja ter ohranjanja rodovitnosti kmetijske
zemlje.
T6/3 tema: Zmanjševanje tveganja v kmetijski pridelavi
- področje: kmetijstvo
Namen raziskovanja je s celovitim pristopom definirati tehnološke ukrepe za
ublažitev in reševanje posledic suše in ukrepe za obvladovanje novega škodljivca
koruze - koruznega hrošča, kar povzroča v zadnjih letih v kmetijstvu veliko
gospodarsko škodo.
Cilji:
- tehnološki ukrepi za blažitev posledic suše;
- preučitev biologije koruznega hrošča v slovenskih rastnih razmerah z namenom
njegovega obvladovanja.
T6/4 tema: Razvoj metodologije za senzorično ocenjevanje oljčnih olj
-
področje: kmetijstvo
Cilj:
- za zagotovitev delovanja senzoričnega ocenjevanja
razviti in pripraviti strokovne podlage za uvedbo izvajanja ocenjevanja
senzoričnih lastnosti oljčnega olja, skladno z normativi EU (Uredba Sveta
2568/91).
T6/5 tema: Zdrava prehrana
- področje: prehrana
Cilji:
- Opredelitev
zaviralnih in spodbujevalnih dejavnikov zdravega prehranjevanja:
- opredelitev
individualnih in družbenih zaviralnih in spodbujevalnih dejavnikov zdravega
prehranjevanja pri prebivalstvu Republike Slovenije s posebnim poudarkom na
analizi družbenih skupin, ki se prehranjujejo najbolj v neskladju s priporočili
za zdravo prehrano;
- izdelava predlogov za sistemske ukrepe za ublažitev
zaviralnih dejavnikov in okrepitev spodbujevalnih ter promocijo priporočil za
zdravo prehrano v družbenih skupinah, ki se prehranjujejo najbolj v neskladju s
priporočili za zdravo prehrano.
- Razvoj sistema prehranskih tablic in baze
podatkov o sestavi hrane in pijač
- nadaljevanje zbiranja podatkov za bazo
podatkov o sestavi živil slovenskega porekla (nadaljevanje projekta iz leta
2001);
- dopolnjevanje manjkajočih podatkov o sestavi hrane in pijač.
Težišče 7 – MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
T7/1.tema: Analiza vzrokov odškodninskih zahtevkov pri uporabi policijskih
prisilnih sredstev in ukrepi za njihovo odpravo
- področje: notranja varnost in
nadzor
Namen raziskave v obliki pilotskega projekta je narediti prvo fazo
raziskovanja na tem področju; če pa bi njegovi rezultati potrdili pričakovanja,
da je na ta način možno doseči zmanjševanje stroškov iz naslova odškodnin tudi
na drugih področjih državne uprave, bi po dokončanju prve faze predlagali
ustrezno razširitev projektnih nalog.
Cilji:
- večja učinkovitost države ob
sorazmernem zmanjševanju odškodnin iz naslova nepravilnega dela državnih
organov;
- uravnoteženost sprejemanja in uresničevanje strategije za
zmanjševanje odškodnin;
- večja usklajenost in preglednost aktivnosti državnih
organov pri ocenjevanju in odpravi vzrokov za odškodnine, ki jih plačuje država.
Težišče 8 – NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE
T8/1. tema: Strategija RS za oblikovanje skupnega slovenskega kulturnega
prostora ter opredelitev njegovih institucionalnih in razvojnih usmeritev po
vstopu v EU
- področje: kulturna identiteta
Namen raziskovanja je združiti
izsledke nekaterih kakovostnih raziskav in jih nadgraditi v smeri oblikovanja
enotne strategije RS na področju vključevanja zamejstva v skupni slovenski
kulturni prostor. Pri tem bi se posebno pozornost namenilo tudi opredelitvi
institucionalnih in razvojnih usmeritev. V okviru teme je nujno obravnavati
vsebine, povezane z evidentiranjem in ohranjanjem kulture dediščine, ter z
ugotavljanjem stanja, evidentiranja, zbiranja in popisa kulturne dediščine na
omenjenih prostorih. Projekt bi ocenil razvojni potencial slovenskega naroda na
področju kulture ter ob tem hkrati podal nastavke za njegovo nadaljnje
uveljavljanje na drugih področjih, kot so recimo: gospodarstvo ter znanost in
razvoj. Raziskava mora prispevati tudi k vzpostavitvi elektronskih vsebin, ki
bodo ustrezno urejene in dostopne na svetovnem spletu. Potreben je celovit
pristop, usmerjen v integracijo slovenskega zamejstva v razvoj slovenskega
narodnostnega prostora, s poudarkom na kulturi.
Cilji:
- na teoretični ravni
opredeliti ključna razvojna vprašanja na ravni konceptov,narodnostnega prostora,
institucij, kulture,gospodarstva ter naroda kot takega, z namenom nadaljne
razdelave zamisli o skupnem slovenskem kulturnem prostoru;
- opredeliti področja
družbenega življenja, povezana s kulturno razsežnostjo v širšem pomenu besede
(umetnost, kulturna dediščina, šolstvo, znanost, vera, tradicija, običaji,
navade..);
- analizirati vpliv regionalnega ekonomskega dejavnika oziroma
gospodarske močiposamezne geografske enote (na ravneh SKTE2, SKTE 3 in SKTE4),
kjer živijo Slovenci v Italiji, Avstriji in na Madžarskem, na razvoj skupnega
slovenskega kulturnega prostora;
- opredeliti nosilce regionalnih in lokalnih
razvojnih pobud;proučiti primerne načine in poti za izvedbo novih razvojnih
pobud celotnega narodnostnega prostora; to je v navezavi slovenskega
nacionalnega prostora in celotnega narodnostnega prostora,
- predlagati
slovenske nosilce razvojnih pobud ter definirati vlogo slovenske države in
civilne družbe pri tem.
T8/2. tema: Razvoj slovenskega jezika: oblikovanje in dostopnost jezikovnih
virov.
- področje: kulturna identiteta
Pomemben pogoj za sodobne raziskave
živega jezika, za sestavljanje zanesljivih jezikovnih priročnikov (npr.
enojezičnih, dvojezičnih in terminoloških slovarjev, slovnice) ter razvijanje
didaktičnih aplikacij raznih stopenj in profilov (učbenikov, učnih načrtov,
testov idr.) so zadosti velike in kakovostne (ustrezno zasnovane) zbirke besedil
(korpusno jezikoslovje). Ustrezen korpus mora biti dostopen vsem, ki raziskujejo
jezik ali delajo pri jezikovnih razvojnih projektih. Hkrati je treba spremljati
in razvijati jezikoslovne teoretične modele, ki bodo omogočali osmišljanje in
široko izrabo pripravljenih besedilnih zbirk. Glede na že ustvarjene
slovenistične zbirke si je treba prizadevati za tako povezovanje akterjev, ki bo
nadaljnji razvoj zbirk usmerjalo v usklajeno rast in komplementarnost, ne pa
predvsem v konkurenčnost in količinsko ekstenzivnost. Cilj: - povezovanje
akterjev na področju jezikovne stroke in v integriranje obstoječih dveh
jezikovnih korpusov. Po tej poti bi bilo z vidika razvoja nujno v srednjeročnem
obdobju priti do enega korpusa besedil oziroma do integriranje različnih
korpusov, do lematizacije besedil, do korpusne slovnice, ki temelji na realnem
jeziku, in do sodobnega enojezičnega slovarja. - oblikovanje standardov in
orodij za integriranje navedenih obstoječih rešitev in za javno dostopnost
vsebin na svetovnem spletu
T8/3. tema: Migracijska in integracijska politika Republike Slovenije
-
področje: kulturna identiteta, migracije, evropske integracije
Slovenija nujno
potrebuje celovito in učinkovito integracijsko politiko ki bo manjšine ob
hkratnem spoštovanju in zagotavljanju kulturne raznolikosti integrirala v
slovenski prostor .
Cilji:
- oblikovanje integracijske politike, katere učinki
se bodo morali odražati tako na strani manjšin kot na strani večinskega
prebivalstva;
- izdelava ukrepov, ki bodo morali zajeti vsa področja življenja
in ustvarjanja;
- oblikovanje migracijske politike, ker bo Slovenija z vstopom v
EU soočena z novimi razmerami na področju migracij.
Težišče 9 - INFORMACIJSKA DRUŽBA
T9/1. tema: Oblikovanje konkurence na področju elektronskega komuniciranja in
storitev informacijske družbe
- področje: informacijska družba, gospodarski
razvoj
Namen teme je prispevati k oblikovanju politik in ukrepov za aktivno
uveljavljanje konkurence na področju elektronskega komuniciranja in storitev
informacijske družbe.
Za uspešno oblikovanje politik in ukrepov je potrebno izdelati primerne
metodologije in definirati tehnične zahteve za zajem, prikaz, analizo vseh
potrebnih podatkov na podlagi katerih je mogoče ugotoviti območje pokrivanja s
posamezno tehnologijo prenosa podatkov, ki je ponujena na trgu, možno področje
pokrivanja v primeru interesa, stanje povezane osnovne infrastrukture in število
prebivalcev, ki imajo dostop do posameznega omrežja.
Cenovna ugodna in kvalitetna infrastruktura posredno močno vpliva na uporabo
IKT v vseh segmentih potrošnikov, zato želimo spodbuditi raziskave, ki bi se
posvetile ugotavljanju najprimernejših tehnoloških rešitev, predvsem pri
vzpostavljanju infrastrukture širokopasovnih komunikacijskih omrežjih, tako s
tehničnega kakor tudi cenovnega vidika.
Cilji:
- analiza stanja in ponudbe
širokopasovnih podatkovnih povezav v RS
- identificirati glavne ovire za
vzpostavitev konkurence
- predlagati ustrezne inštitucionalne in regulatorne
ukrepe
- preučiti komparativne tehnične in cenovne prednosti posameznih
tehnoloških rešitev pri infrastrukturi
- z vidika posameznih skupin uporabnikov
(gospodarski subjekti, fizične osebe) oceniti, kakšne so njihove izkušnje s
ponudbo IKT infrastrukture ter storitev na tem področju in na kakšen način bi
jih bilo smiselno razvijati v prihodnje.
T9/2. tema: GRID tehnologije
- področje: informacijska družba, gospodarski
razvoj
Tehnologije GRID omogočajo delitev, izbiro in povezovanje različnih
naprav in virov od super računalnikov, podatkovnih zbirk do specializiranih
naprav, ki so medsebojno geografsko ločene in katerih lastniki so različne
organizacije. Uporaba tehnologij je namenjena reševanju kompleksnih in obsežnih
računskih in podatkovno intenzivnih problemov na različnih področjih znanosti,
inženiringa in poslovanja, ki jih ne moremo reševati z zmogljivostmi posameznih
računalnikov.
Cilj:
- spodbuditi raziskave kot in razvoj na jedrni oz. osnovni
posredniški programski opremi Grida (ang. Core Grid middleware), ki mora nuditi
varen in transparenten dostop do virov in posredniške programske opreme na
uporabniškem nivoju (ang. User–level Grid middleware), pri čemer gre predvsem za
razvoj orodij, ki omogočajo razvoj aplikacij in povezovanje porazdeljenih virov.
T9/3. tema: Agentne tehnologije (ang. Agent technologies)
- področje:
informacijska družba, gospodarski razvoj
V zadnji letih so agentne tehnologije
ponovno vzbudila zanimanje predvsem zaradi razvoja globalnih omrežij; njihova
uporaba se pojavlja na različnih znanstvenih področij, tako na teoretičnem kot
tudi na aplikativnem nivoju. Nastopajo predvsem pri reševanju problemov
porazdeljenega planiranja, odločitvenih mehanizmov, avtomatskih licitacijskih
mehanizmov in mehanizmov učenja.
Cilj:
- raziskave agentnih tehnologij na
področjih kot so več-agentno planiranje, agentni komunikacijski jeziki,
koordinacijski mehanizmi, posredovalne arhitekture in algoritmi, informacijski
agenti, razvoj avkcijskih mehanizmov, pogajalske strategije in učenje.
T9/4. tema: Računalniška/kibernetična kriminaliteta
- področje: informacijska
družba, gospodarski razvoj
Zaradi razmaha interneta in vse večjega števila
njegove uporabe se je vzpostavila virtualna družba, ki se začenja soočati s
tipičnimi družbenimi problemi ˝realnih˝družb. Pravila družbeno sprejemljivega in
dopustnega ravnanja se iz realnih družb raztezajo na internetno družbo, zlasti
preko reguliranja in še posebej inkriminiranja določenih ravnanj v medmrežju. Tu
se porajajo številni problemi tako teoretične kot praktične narave.
Cilj:
- preučiti trenutno stanje na tem področju v Sloveniji.
Težišče 0 – PODPORNE RAZISKOVALNE TEMATIKE ZA VEČ TEŽIŠČ ALI ZA VKLJUČEVANJE
V MEDNARODNE RAZISKAVE
T0/1.tema: »Javnomnenjske raziskave o odnosu javnosti do aktualnih razmer in
dogajanj v Sloveniji«.
- področje: javno mnenje
Namen raziskave je z rednimi
raziskavami javnega mnenja o odnosu javnosti do aktualnih razmer in dogajanj
zagotoviti pomemben dodatni element pri pripravi in sprejemanju vladnih
odločitev in ukrepov.
Cilji:
- ugotavljanje in artikulacija prevladujočih mnenj
državljanov RS o aktualnih gospodarskih, političnih in gospodarskih razmerah v
državi;
- ocene delovanja osrednjih državnih organov;
- kazalci politične klime
v RS;
- stališča o vključevanju Slovenije v Evropsko unijo;
- aktualna tematska
vprašanja v interesu naročnikov;
- razvoj metodoloških osnov tovrstnega
raziskovanja.
T0/2. tema: EVROPSKA DRUŽBOSLOVNA RAZISKAVA (ESS)-Temeljni vseevropski
empirično-raziskovalni projekt na področju družboslovja
- področje: socialni
razvoj
Projekt Evropska družboslovna raziskava (ESS), ki je pod vodstvom
mednarodnega koordinacijskega odbora pričel operativno delovati leta 2001, si je
zastavil dva poglavitna strateška cilja: (i) servisiranje evropskih
družboslovnih raziskovalcev in analitikov s kakovostnimi, aktualnimi in
mednarodno-primerljivimi podatki, (ii) kakovostno servisiranje oblikovalcev
politik na nacionalni in evropski ravni s podatki, ki zadevajo ključna področja
delovanja družbenih sistemov. Ta dva cilja ESS izpolnjuje s sistematičnim
študijem stališč, značilnosti in ravnanj državljanov evropskih držav.
Specifični
cilji raziskave ESS za Slovenski kontekst so:
- meritev: opis stanja in dinamike
stališč in ravnanj, releventnih za posamezne družbene sisteme (gospodarstvo,
sociala, zdravstvo, šolstvo, kultura..);
- pojasnjevanje: analiza stanja in
premikov na posameznih področjih-Mednarodne primerjave: umeščanje slovenskih
podatkov in izsledkov v evropski primerjalni kontekst;
- uporaba izsledkov v
znanosti in politiki.
T0/3.tema: Priprava okoljskih standardov za kemijske snovi v vodnem okolju
-
področje: okolje
Namen naloge je določiti okoljske standarde za izbran seznam
kemijskih snovi. Za izbrane snovi bo izdelana ocena tveganje za vodno okolje in
druge segmente z vodnim povezanega okolja v Sloveniji.
Cilji:
- izpolniti pogoje
za implementacijo izbranih poglavij vodne direktive Evropske Unije o vodah;
- preveritev in po potrebi spremembe in dopolnitve seznama kemijskih snovi, ki
predstavljajo tveganje za vodno okolje.
IV. Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji na javni razpis
- Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična osebe, ki je vpisana v
evidenco Ministrstva za šolstvo, znanost in šport za opravljanje raziskovalne
dejavnosti v Republiki Sloveniji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z Zakonom o
raziskovalni in razvojni dejavnosti in predpisi Ministrstva za šolstvo, znanost
in šport.
Vodja projekta mora biti zaposlen v organizaciji, ki je prijavitelj projekta
in izpolnjevati pogoje za odgovornega nosilca raziskovalnega projekta predpisane
z 29. členom Zakona o raziskovalno-razvojni dejavnosti
- Prijava na razpis mora vsebovati prijavni obrazec in vse v prijavnem
obrazcu navedene samostojne priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.
- V postopku za izbor projektov bodo obravnavane prijave , ki vsebujejo vse
z razpisom in obrazci zahtevane podatke in dokazila, ki prispejo na Ministrstvo
za šolstvo, znanost in šport v roku, določenem s tem razpisom.
Nepravočasno in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje ne bo
obravnavala in bodo vrnjene prijavitelju.
V. Osnovna merila za izbor projektov
- Kakovost prijave z vidika splošne kakovosti predloga projekta in projektne
skupine: (interdisciplinarnost vsebin raziskovalnega načrta, medinstitucionalno
sestavljena projektna skupina, utemeljenost predloga projekta in prikaz
uporabnih pričakovanih rezultatov, raziskovalne reference projektne skupine, ter
reference skupine glede na njeno učinkovitost pri prenosu in uveljavljanju
znanja za gospodarski in družbeni razvoj države).
- Primernost prijave glede na razpisane teme v okviru posameznih programov:.
(skladnost prijave s cilji programa ob upoštevanju dispozicije za posamezno
težišče CRP in upoštevanju spremenjenega pomena razvojnih dejavnikov v domačem
in mednarodnem okolju).
- Izvedljivost projekta (časovna opredelitev projekta, stroški projekta,
usposobljenost in opremljenost projektne skupine).
Vrednotenje meril je sestavni del projektne dokumentacije.
Prijave bodo ocenjene po postopku in na način kot ga določa Pravilnik CRP.
Prednost bodo imele prijave, ki bodo zajemale večje število ciljev znotraj
razpisane teme!
VI. Okvirna višina sredstev Okvirna vrednost za izvedbo predmetnega razpisa
je 1.264.100.000,00 SIT.
Okvirna višina zagotovljenih sredstev v okviru proračuna Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport in proračunov ostalih financerjev v letu 2004 in 2005
je 806.600.000,00 SIT.
Financiranje v letu 2006 je vezano na sprejem proračuna za leto 2006 ter na
zagotovitev namenskih sredstev v proračunu za leto 2006 za financiranje po
predmetnem javnem razpisu.
Okvirna višina sredstev, ki jih za izvajanje izbranih projektov namenja
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in ostali financerji, je po posameznih
težiščih naslednja:
Težišče 1: 224.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
100.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za gospodarstvo: 90.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za finance: 25.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za delo, družino in
socialne zadeve: 6.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo:
500.000,00 SIT
- Služba vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj:
3.000.000,00 SIT
Težišče 2: 43.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost
in šport: 20.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za notranje zadeve: 7.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za pravosodje: 4.500.000,00 SIT
- Državni zbor Republike Slovenije:
2.000.000,00 SIT
- Služba vlade RS za evropske zadeve: 10.000.000,00 SIT
Težišče
3: 174.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 165.000.000,00
SIT
- Ministrstvo za zdravje:1.600.000,00 SIT
- Ministrstvo za delo, družino in
socialne zadeve: 4.000.000,00 SIT
- Urad Republike Slovenije za mladino:
3.000.000,00 SIT
- Urad Republike Slovenije za enake možnosti: 400.000,00 SIT
Težišče 4: 19.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
8.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo: 1.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za promet: 9.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za informacijsko družbo:
1.000.000,00 SIT
Težišče 5: 385.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost
in šport: 160.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo:
98.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano:
120.000.000,00 SIT
- Služba vlade RS za strukturno politiko in regionalni
razvoj: 6.000.000,00SIT
- Ministrstvo za notranje zadeve: 500.000,00 SIT
Težišče
6: 119.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 56.000.000,00
SIT
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: 56.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za zdravje: 7.000.000,00 SIT
Težišče 7: 7.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 3.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za
notranje zadeve: 4.000.000,00 SIT
Težišče 8: 37.600.000,00 SIT
- Ministrstvo za
šolstvo, znanost in šport: 18.800.000,00 SIT
- Ministrstvo za notranje zadeve:
5.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za kulturo: 11.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za
okolje, prostor in energijo: 400.000,00 SIT
- Služba vlade RS za strukturno
politiko in regionalni razvoj: 400.000,00 SIT
- Ministrstvo za informacijsko
družbo: 2.000.000,00 SIT
Težišče 9: 99.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo,
znanost in šport: 44.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za informacijsko družbo:
55.000.000,00 SIT
Težišče 0: 154.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo,
znanost in šport: 60.000.000,00 SIT
- Urad Vlade Republike Slovenije za
informiranje: 75.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo:
8.000.000,00 SIT
- Služba vlade RS za evropske zadeve: 6.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za zdravje: 1.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za delo, družino in
socialne zadeve: 4.000.000,00 SIT
VII. Časovni okvir in roki za izvedbo programa
Projekti se razpisujejo za obdobje od 1.8.2004 do 30.11.2006. Trajanje
posameznih projektov bo določeno na podlagi evalvacije prijav.
VIII. Rok za predložitev prijav in način predložitve ter opremljenost prijav:
Ne glede na način prenosa morajo prijave prispeti v vložišče Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana, najkasneje do ponedeljka,
7.junija 2004 do 12. ure.
Prijava mora biti poslana v zaprti ovojnici, na kateri mora biti: - vidna
označba »Ne odpiraj – Prijava na razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih
projektov »CRP KS 2001-2006«, - naslov Ministrstva za šolstvo, znanost in šport,
- naslov prijavitelja.
IX. Datum odpiranja prijav:
Odpiranje prijav bo 8.6.2004 ob 9.00 v sejni sobi Ministrstva za šolstvo,
znanost in šport (III. nadstropje, Trg OF 13, Ljubljana) in ne bo javno.
X. Rok , v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa:
Prijavitelji projektov bodo obveščeni o izbiri v roku 45 dni od zaključka
razpisa.
XI. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo:
Razpisno dokumentacijo:
- prijavni obrazci z navodili za njihovo
izpolnjevanje, in priloge:
- Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa
»Konkurenčnost Slovenije »2001-2006« (priloga 1)
- podrobnejša predstavitev
ciljev po posameznih temah priloga 2),
- vzorec pogodbe (priloga 3)
- vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih prijav)(priloga 4) dvignejo
zainteresirani prijavitelji od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije
do izteka prijavnega roka pri vratarju Ministrstva šolstvo, znanost in šport,
Trg OF 13, Ljubljana.
Razpis in razpisna dokumentacija bo od dneva objave razpisa na voljo tudi na
spletni strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport:
http://www.mszs.si/.
Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobijo prijavitelji na Ministrstvu
za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana oz. na telefonu 478-4624
(ga. Aljana Pogačnik).
Objavljeno v Ur. l. RS, št. 53/2004, z dne 14.5.2004.
Razpisna dokumentacija:
- Obrazec CRP-2001-2006/04-1 (doc) (pdf)
- Obrazec CRP-2001-2006/04-2 (doc) (pdf)
- Navodila za izpolnjevanje prijave (doc) (pdf)
Priloge:
- Priloga 1 - Izhodišča ciljnega raziskovalnega programa
"Konkurenčnost Slovenije "2001-2006"(doc) (pdf)
- Priloga 2 - Podrobnejša
predstavitev ciljev po posameznih temah (doc) (pdf)
- Priloga 3 - Vzorec tipske
pogodbe (doc) (pdf)
- Priloga 4 - Evalvacijski list projektnih prijav (doc)
(pdf)
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport
dr. Slavko GABER
minister
Ministrstvo za gospodarstvo
dr. Matej LAHOVNIK
minister
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
dr. Vlado DIMOVSKI
Ministrstvo za finance
dr. Dušan MRAMOR
Minister
Ministrstvo za kulturo
Andreja RIHTER
ministrica
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
prof. dr. Milan POGAČNIK
minister
Ministrstvo za notranje zadeve
dr. Rado BOHINC
minister
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
mag. Janez KOPAČ
minister
Ministrstvo za pravosodje
Zdenka CERAR
ministrica
Ministrstvo za promet
prof. dr. Marko PAVLIHA
minister
Ministrstvo za zdravje
prof. dr. Dušan KEBER
minister
Ministrstvo za informacijsko družbo
dr. Pavel GANTAR
minister
Služba Vlade Republike Slovenije za strukturno politiko in regionalni razvoj
mag. Zdenka KOVAČ
ministrica
Služba Vlade Republike Slovenije za evropske zadeve
mag. Milan M. CVIKL
minister
Državni zbor Republike Slovenije
Jožica VELIŠČEK
generalna sekretarka
Urad Vlade za informiranje
Matjaž KEK
direktor
Urad Republike Slovenije za mladino
mag. Sanja VRABER
v.d. direktorice
Urad Vlade Republike Slovenije za enake možnosti
mag. Tanja SALECL
direktorica
|